Region opoczyński

Nie będę w tym momencie obiektywna w ocenie strojów ludowych z racji, iż mieszkam w regionie opoczyńskim. Uważam ten strój za jeden z najpiękniejszych pomimo , iż lubię wiele elementów z innych regionów. Ostatnio miałam okazję mieć na sobie taki strój opoczyński z okresu międzywojennego dzięki uprzejmości Muzeum w Opocznie. Zdjęcia są wykonane na szybko telefonem ale w planach mam sesję w plenerze. Jeżeli wszystko się uda na pewno znajdą się tu zdjęcia z tej sesji. Na powiększeniach są zapaski, które posiadam jednak ich stan jest fatalny dlatego zdecydowałam pokazać fragmenty. Ich paseczki są dla mnie hipnotyzujące i mogę się nieskończenie w nie wpatrywać.











 Do miłego  



7 komentarzy:

  1. paseczki i Opoczno to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A jakie są twarzowe;)prawda?

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy06:46

    Och, Mary, jak Ty cudnie wyglądasz!!!
    L

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, myślę ,że w takim stroju wszystkie kobitki wyglądają pięknie, no i ta szminka:) zainwestowałam już na przyszłość;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana!! W tym stroju to bym Cie nie rozpoznala... Musialabym sie dluuugo przygladac!!!
    Ale pamietam, kiedy sama nosilam cos podobnego na procesjach: Wilaknoc, Boze Cialo... strasznie ciezkie te nasze regionalne pasiaki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana!! W tym stroju to bym Cie nie rozpoznala... Musialabym sie dluuugo przygladac!!!
    Ale pamietam, kiedy sama nosilam cos podobnego na procesjach: Wilaknoc, Boze Cialo... strasznie ciezkie te nasze regionalne pasiaki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniale sa nasze polskie stroje ludowe...moim marzeniem bylo tez cos tak pieknego wdzac na siebie ale nigdy mi sie nie udalo...a Tobie tak!gratuluje!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i zapraszam.