Tradycyjne wielkanocne ozdoby.

Jako zwolenniczka folku a w szczególności tego prawdziwego ludowego z głębokimi korzeniami sięgającymi zdolności manualnych naszych przodków, kultywuje stare tradycje. Wielkanoc już niebawem więc malowanie jajek i robienie palemek znowu ruszyło pełna parą. Dzięki uprzejmości Muzeum Regionalnego  niedługo będę brała udział w warsztatach malowania jajek ale aby Was zachęcić do spróbowania tej starej metody ozdabiania wydmuszek zamieszczam kilka zdjęć z zeszłego roku. Nabyłam już sprzęt do malowania jajek woskiem oraz naturalne barwniki, a teraz pozostaje tylko trenować:) I Wam życzę dobrej zabawy.





                           

Do miłego  








12 komentarzy:

  1. przepiekne te twoje jajeczka , super kolorki!!!!pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. są piękne i bardzo precyzyjnie wykonane.Mnie pozostało tylko podziwiać ,takie rzeczy nie na moje nerwy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Maciejko na moim blogu, cieszę się,że Ci się podobają kraszanki, w tym tygodniu idę znowu na warsztaty , więc pewnie coś jeszcze się tu znajdzie.
    Koko1971 - proponuję spróbować, zabawa jest przednia, cały sprzęt to patyk z blaszką i wosk,no i wydmuszki:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. patyk z blaszka i wosk :D brzmi zachecajaco ;)
    ja w tym orku cos moze zadzialam w tym kierunku ;)
    na pewno bedzie hand-made palemka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Palemki też się przyjemnie robi:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy06:03

    Mam nadzieję, że choróbsko odpuści i będziesz mogła krasić te jaja - bo są cudne!!!
    My (ja i Wojtek) zrobiliśmy palmę - moim zdaniem wyszła cudna, ale niestety pani zostawiła ją w szkole, a nawet porządnych zdjęć nie zrobiłam... L

    OdpowiedzUsuń
  7. Czyli musiała być cudna skoro Pani zostawiła w szkole, no to może zrób jeszcze jedną. A mam pytanie czy była kolorowa czy monokolor;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja planuje palemke taka bardziej naturalna - czyli z zywych roslin.

    Swoja droga, Molly, ten blog, ktory jest odzwierciedleniem Twojej pasji (jednej z wielu), to wspaniala rzecz !!! Przynajmniej wiadomo duzo o naszych regionalnych tradycjach, o ktorych wielu z nas zdazylo juz zapomniec... niestety...

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję Ci za te słowa, ale jakoś mam wrażenie,że jeszcze za mało tu się angażuję w folk, bo ciągle kręcą mnie inne rzeczy, ale taka już moja natura:):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy05:32

    Nasza palma była kolorowa z krepiny i bibuły. L

    OdpowiedzUsuń
  11. ech... nie mozna myslec tylko w jednym kierunku, bo wtedy sie nie rozwijasz :) Dobrze jest miec wiecej zainteresowan :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy16:40

    Witam serdecznie :) ja także uwielbiam zdobić jajka tradycyjnie - malować je woskiem albo skrobać nożykiem wzorki w ufarbowanych jajach w cebuli. Od lat szukam szukam coraz lepszych przyrządów do ich wykonywania, ale jakoś z marnym skutkiem. Czy mogłaby mi Pani zdradzić, jakiego narzędzia używa do malowania woskiem? A może jest jakaś strona, gdzie się zamawia takie narzędzia, albo przepis, jak je zrobić samemu? :) bardzo proszę o odpowiedź na meila: milka_1985_21(at)wp.pl [w miejsce (at) wpisać @]

    Będę bardzo wdzięczna za pomoc :) bo z mamą od małego zdobiłam jajka w Wielki Piątek :)

    Wesołych Świąt życzę :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i zapraszam.