II Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny "Opoczno 2012"

W tym roku Opoczno jest gospodarzem  II Międzynarodowego Festiwalu Folklorystycznego. Miałam okazję być razem z uczestnikami Festiwalu podczas sesji zdjęciowej. Oto kilka zdjęć zespołów z Włoch, Słowacji, Rumunii i Serbii. Oczywiście był również zespół Tramblanka  z Opoczna oraz Ciupaga z Łącka.
Uwielbiam stroje ludowe, ich ręcznie wykonane części, kolorystykę i wzornictwo. Cała magia  tkwi w tym ,że jest to w większości rękodzieło.















 




I oto koniec sesji





Mam nadzieje ,że nie było za dużo wszystkiego na raz, dla mnie nigdy nie jest dosyć:)
Miłego weekendu    


12 komentarzy:

  1. Stroje przepiękne,takie dopracowane w najdrobniejszym szczególe.Dziewczyny jak malowane ,urocze.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. przesliczne dziewczyny podobnie jak stroje;-)))pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, te dziewczyny są urocze:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe stroje. Uwielbiam takie. Ale niestety są cholernie drogie:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, ceny są wysokie, zdecydowanie dlatego,że większość to rękodzieło.
    Najlepiej byłoby odziedziczyć taki strój po babci:):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekne stroje i piekni ludzie, jakie te stroje sa twarzowe, szczegolnie mnie zaciekawily te, chyba, czepce szydelkowe i zakonczenie szydelkowe rekawow...cudny reportaz! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. niestety nie byłem na sesji w kamieniołomie a widać, że miejsce ciekawe do zrobienia zdjęć. Pozdrawiam autorkę bloga i zapraszam również do obejrzenia moich zdjęć na blogu ramish-foto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. WOOHOO !!!
    Nie ma to jak stroje opoczyńskie :)
    Ile ja się nachodziłam w tych kieckach na procesje...
    a jakie one ciężkie ... =D
    Wiwat tradycja naszego regionu !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow!!!!!!!!
    Super stroje. Najbardziej podobają mi się nakrycia głów. Szczególnie coś przypominające welon. Pewnie dlatego, że wkrótce mój ślub i....chyba jest to inspiracja na mój welon....

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy21:15

    piękne stroje, fantastyczny pomysł żeby zrobić zdjęcia w takim miejscu, które jeszcze bardziej podkreśla wzory i kolory ;) proponuję podesłać link to MDK lub UM bo takie zdjęcia byłyby prawdziwą reklamą Festiwalu i zainteresowałyby dotąd niezainteresowanych

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczne kostiumy
    Jutro 17 maja, to nasz narodowy dzień. Wtedy wszystkie nasze stroje obecnie. Mimo, że zrobiłem prawie dwa kawałki. Pokażę je na swoim blogu w najbliższym czasie. Wykonywanie zdjęć moich dzieci w pociągu dzieci jutro. Idź do jutra WWW.NRK.NO, zobaczysz wszystko Norwegii okazji urodzin, O)
    Hilsen fra Norge, MineBlom ;O)

    OdpowiedzUsuń
  12. No no Marzenko, welon byłby piękny:)
    a może cały strój ludowy przywdziejesz:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i zapraszam.