Moje Muzeum

Zakochana po uszy haftach zrobiłam kilka zdjęć w "moim " Muzeum a ściślej ujmując w Muzeum Regionalnym w Opocznie. Region Opoczyński słynie z barwnych haftów, pięknych kolorowych pasiaków, cudownych kwiatków z bibuły a szczególną swoją urodę mają pająki. I tak nie da się wymienić wszystkich cudowności regionu, bo jeszcze są wycinanki i kraszanki, szydełkowe serwetki i wiele wiele innych . Dzisiaj skupiłam się na haftach. Dawniej haftowano prawie wszystko począwszy od obrusów przez pościel, koszule, kubraki, chusty a także dekoracyjne taśmy, które wieszano w kredensach czy ozdabiano nimi inne miejsca w domu. Popatrzcie ile wzorów i jakie zestawienia kolorystyczne wychodziły z pod rąk designerów a właściwie designerek tamtych lat. Dzisiaj wiele firm wzoruje się na tych wzorach ale niestety to nie jest już to samo, szczególnie,że nie jest to ręczna robota.











                                                                                                       Do miłego   

8 komentarzy:

  1. Dzien dobry:)Piekne hafty.podziwiam zawsze ludzi z talentem do haftowania!|Zachwyca mnie ta cierpliwosc,dokladnmosc i zamilowanie do wykonywanej pracy.usciski

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy12:29

    Widzę że spotkanie w muzeum zaowocowało pięknymi zdjęciami. Haft to sztuka, szkoda że w obecnych czasach rzadko uprawiana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy14:24

    Przepiękne!!!
    A może kiedyś uda Ci sfotografować pająki:)
    L

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciszę się ,że jeszcze komuś się podobają takie rękodzieła. A za niedługo będą pająki:) do miłego

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe hafty! To bogactwo wzorów i kolorów jest niesamowite. I jest mój ulubiony haft płaski:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Babcia moja takie robiła, nie została mi po niej ani jedna pamiatka - ale w głowie obrazów tych haftów "tysiące" ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i zapraszam.