Artysta u Artysty

Szukając informacji o Antonim Baranie, jednym z najsłynniejszych rzeźbiarzy regionu Opoczyńskiego natrafiłam na przepiękne zdjęcia twórcy na stronie Daniela Zagórskiego. Mistrzowsko wykonane fotografie z całym szacunkiem i pietyzmem dla rzeźbiarza i jego prac. Antoni Baran rzeźbi głównie tematy religijne, czasami również historyczne. Jego prace wystawiane są w kraju i zagranicą. Bardzo dobrze znany jest w Niemczech.  W 1977 roku otrzymał swoją pierwszą nagrodę w konkursie i od tego czasu zdobył około czterdziestu laurów, a ponadto prestiżową Nagrodę im. Oskara Kolberga. Znawcy sztuki ludowej cenią Antoniego Barana za charakterystyczną ostrą kreskę, swoistą surowość zawartą w realizacjach oraz unikalne rozwiązania kolorystyczne.























Do miłego   


6 komentarzy:

  1. jej mój ulubiony Twórca!!! cudnie mieszka prawda? moja koleżanka miała szczęście poznac tego Pana osobiścia a nawet ma jedną z Jego prac, której szczerze zazdroszczę... cudne rzeczy robi, jak ja to kocham!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Agnieszko, jutro lub w poniedziałek wybieram się do niego z zamiarem kupienia jakiejś rzeźby, byłam kiedyś raz ale nie miałam kasy. Ostatnio w muzeum w Opocznie robiłam zdjęcia jego prac ale nie mogłam ich opublikować obok tak przecudnych zdjęć Daniela Zagórskiego. Będą w następnym poście. Muzeum ma przepiękne jego ostatnie wieczerze. Dowiem się jakie są ceny i co ma , może zrobię zdjęcia. Do miłego:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodam jeszcze .że chodziłam do klasy z jego córką Ewą , a ona też rzeźbi i podobno mieszka kilka domów dalej.

    OdpowiedzUsuń
  4. koniecznie!!! jej, ale mnie teraz "podjarałaś" ;)zazdroszczę Ci tej wyprawy, rób zdjęcia wszystkiego i o wszystko się dowiedz a ja już odkładam kasę!!! marzę o Maryjce... buziaki kochana i owocnych łowów Ci życzę... a może warto odnowić szkolną przyjaźń? ;)ale masz mega, mega fajnie ;)!!! ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam,cudne te anioły! Piękne rzeźby!

    OdpowiedzUsuń
  6. Klimatyczne miejsce. Pana Artysty nie znam, i pewnie nigdy nie poznam, Zgadzam sie jego prace są naprawdę ładne

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i zapraszam.