Szlakiem kapliczek Podlasia

Kilka dni na Podlasiu i już moje serce tęskni. Na tym terenie krzyżują się wpływy kulturowe i religijne Polaków, Białorusinów, Żydów, Tatarów, Rosjan i Litwinów. Dzięki temu powstała bardzo ciekawa architektura wsi. Te cudowne koronki przy oknach , węgły dekorowane różnorodnymi motywami a ponad to wszystko - piękne kapliczki i krzyże przydrożne. Właściwie nie rozstawałam się z aparatem, więc będzie co oglądać w najbliższych dniach. A dzisiaj moim szlakiem kapliczek.












O kapliczkach jeszcze będzie nie jeden raz.
 Do miłego   


12 komentarzy:

  1. uwielbiam kapliczki - w mieście i na wsi. cudowne są.

    OdpowiedzUsuń
  2. Architektura drewniana Podlasia jest piękna,

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze fascynowały mnie kapliczki przydrożne.Jak dobrze,że je fotografujesz ,może powstanie z tych zdjęć kiedyś album.Pozdrawiam ,czekam na dalsze relacje

    OdpowiedzUsuń
  4. prawdziwe cuda,uwielbiam takie widoczki,
    pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wyobrazasz sobie jak bardzo podobaja mi sie takie kapliczki, wioski, takie folklorystyczne akcenty w naszym i nie tylko naszym kraju. Przecudne zdjecia i Twoje znaleziska podlaskie. Cudny post! pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. cudne te kapliczki.... ale klimat...

    OdpowiedzUsuń
  7. Kapliczki kapliczami:-)a jacy wspaniali ludzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kapliczki kapliczami:-)a jacy wspaniali ludzie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. też lubię, u nas ich całkiem sporo po wojnie trzydziestoletniej i jej skutkach...

    OdpowiedzUsuń
  10. Mariolko, zdjęcia cudne, dziękuję Ci!!! jestem zachwycona, strasznie się cieszę, bo tego właśnie potrzebowałam ;)... takiej inspiracji i oddechu... kapliczki kocham i kochać będę na wieki, wieków Amen!! Bardzo mnie zmobilizowałaś, jutro robię swoją własną na ganek ;) buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziewczyny i Grześ:)
    cieszę się ,że tak spodobały Wam się kapliczki. W następnych postach będzie jeszcze sporo pięknych rzeczy z Podlasia. Najbardziej mi żal ,że to wszystko tak szybko przemija. A dodam, że ludzie są tam przemili a mężczyźni noszą kobiety na rękach. Dosłownie! Ja przez weekend byłam noszona kilka razy:) Pozdrawiam wszystkich ( i wielbicieli)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja również uwielbiam kapliczki.
    Zapraszam do mnie:
    mazowieckie-kapliczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje odwiedziny i zapraszam.